قیمت سنگ مرمریت

قیمت سنگ مرمریت

همانند سایر سنگها قیمت سنگ مرمریت نیز متاثر از فاکتورهای بسیار متعددی می باشد. بعد از نوع سنگ مرمریت و رنگ آن، فاکتورهایی مانند سایز اسلب یا تایل، ضخامت، نوع فرآوری (پولیش، مات، چرمی، تیشه ای … )، امکان بوک مچینگ، تقاضای بازار، مقدار سفارش و برخی فاکتورهای دیگر قیمت سنگ مرمیت را تعیین می نمایند.

نوع و رنگ مرمریت

بسته به نوع و رنگ سنگ که ممکن است بازه ای از سفید تا سیاه را در بر بگیرد قیمت سنگ پایه ی متفاوتی خواهد داشت. در بازار سنگ ساختمانی ایران مرمریت های با رنگ روشن مانند دهبید طرفداران بیشتری داشته  و به همین علت بازاری بهتر و بالطبع قیمت های بالاتر دارند. ار برخی انواع مرمریت های محبوب می توان به سنگ مرمریت نجف آباد، طوسی لاشتر، قهوه ای مهکام، خاکستری پرشین سیلک و مشکی فارس اشاره نمود.

سایز های استاندارد

سایزهایی قبلی ۴۰*۴۰ – ۵۰*۵۰ – ۶۰*۶۰ – ۸۰*۸۰-۱۰۰*۱۰۰ و نیز پلاک های ۴۰ طولی و ۶۰ طولی از ابعاد پرطرفدار سنگ مرمریت می باشند. اغلب اوقات قیمت سنگ مرمریت با سایز آن نسبت مستقیم دارد. هر قدر سایز بزرگتر باشد قیمت آن نیز گران تر خواهد بود.

ضخامت

معمول ترین ضخامت های تایل مرمریت ۱٫۵ – ۱٫۷ – ۱٫۸ و ۲ سانت می باشد و در این بین ضخامت ۱٫۷ و ۲ محبوب تر می باشند. ضخامت نیز همانند سایز نسبت مستقیم با قیمت خواهد داشت.

جهت برش و فرآوری

در برخی انواع سنگ مانند تراورتن جهت برش در قیمت نهایی آن ممکن است تاثیر گذار باشد. حتی در صورت یکسان بودن نوع سنگ، سایز و ضخامت، نوع فرآوری می‌تواند در قیمت تاثیر گذار باشد. در ارتباط با مرمریت معمولا جهت برش تاثیری نخواهد داشت.

بوک مچینگ

چینش جناغی یا همان بوک مچ اسلب یا تایل سنگ به دلیل پروسه‌ ی زمانبر و دقیق یکی از عوامل مهم تاثیر گذار در قیمت می‌باشد. برای انجام بوک مچینگ باید از اسلب و یا تایل هایی  که از یک کوپ (بلوک) واحد برش خورده اند و طرح های یکسان دارند استفاده شود. دو سطح مجاور (یا بیشتر) طراحی شده و نحوه چینش اسلب ها به گونه ای طراحی می ‌گردد که نقش های یونیک و زیبا تشکیل گردد.

در مرحله بعدی بسته به نوع سطح و فرآوری مورد نیاز پروسه ی متفاوتی روی سطح اسلب انجام شود که نتیجه نهایی سطحی کاملا صیقلی و براق، مات و یا چرمی باشد. در پروسه ی تولید اسلب بوک مچ به جای پرداخت یک طرفه از هر اسلب، آنها را بصورت متناوب فرآوری می کنند تا اسلب ها در در سمت های مخالف هم پولیش شده و جلا داده شوند. در نهایت هنگامی که اسلبهای بوک مچ شده کنار یکدیگر قرار می گیرند، مانند یک کتاب باز بنظر رسیده و یک تصویر آینه ای از یکدیگر به نمایش می گذارند. برای دریافت لیست قیمت سنگهای ایرانی یا خارجی لطفا با پرسنل فروش سنگ میکاشیست در تماس باشید.