قیمت سنگ اسلب

قیمت سنگ اسلب

همانند سنگ تایل، قیمت سنگ اسلب نیز متاثر از فاکتورهای متعددی می باشد. بعد از نوع سنگ و خاستگاه آن که ممکن است سنگ داخلی یا خارجی باشد فاکتورهایی مانند سایز اسلب، ضخامت، جهت برش (بی موج یا موج دار) نوع فرآوری، بوک مچینگ، تقاضای بازار، مقدار سفارش و برخی فاکتورهای دیگر قیمت سنگ اسلب را تعیین می نمایند. در تاریخ نگارش این متن قیمت پایه اسلب سنگهای ایرانی تولید شده در شرکت میکاشیست در بازه ی بین ۲۵۰،۰۰۰ تا ۶۰۰،۰۰۰ تومان برای هر مترمربع می باشد. این قیمت برای انواع مختلف سنگ با کیفیت عالی بوده و تفاوت قیمت فقط به نوع سنگ بستگی دارد و نه به کیفیت تولید.

نوع سنگ

بسته به نوع سنگ که ممکن است تراورتن، مرمریت (ایرانی با خارجی)، گرانیت (داخلی یا وارداتی)، کوارتزیت خارجی، لایمستون، چینی یا مرمر باشد قیمت سنگ پایه ی متفاوتی خواهد داشت. انواع مختلف تراورتن، گرانیت یا مرمریت قیمت های متفاوتی خواهند داشت. به عنوان مثال در بین تراورتن های روشن هر قدر رنگ روشن تر باشد، قیمت نیز بالاتر خواهد بود. بعضی از رنگها نیز بخاطر تقاضای بالای بازار قیمت های بالاتری خواهند داشت.

سایز اسلب

در اغلب اوقات قیمت سنگ اسلب با سایز آن نسبت مستقیم دارد. هر قدر اسلب سایز بزرگتر و نیز ابعاد متناسب و شکل هندسی منظم تر (مستطیل) داشته باشد قیمت آن نیز گران تر خواهد بود.

ضخامت

معمول ترین ضخامت های اسلب ۲، ۳ و ۴ سانت می باشد و در این بین ضخامت ۲ و ۳ محبوب تر می باشند. ضخامت نیز همانند سایز نسبت مستقیم با قیمت خواهد داشت.

جهت برش و فن آوری

در برخی انواع سنگ جهت برش در قیمت نهایی آن ممکن است تاثیر گذار باشد. حتی در صورت یکسان بودن نوع سنگ، سایز و ضخامت، نوع فرآوری می‌تواند در قیمت تاثیر گذار باشد.

بوک مچینگ

چینش جناغی یا همان بوک مچ اسلب سنگ به دلیل پروسه‌ ی زمانبر و دقیق یکی از عوامل مهم تاثیر گذار در قیمت اسلب سنگ می‌باشد. برای انجام بوک مچینگ باید از اسلب هایی که از یک کوپ (بلوک) واحد برش خورده اند و طرح های یکسان دارند استفاده شود. دو سطح مجاور (یا بیشتر) طراحی شده و نحوه چینش اسلب ها به گونه ای طراحی می ‌گردد که نقش های یونیک و زیبا تشکیل گردد.

در مرحله بعدی بسته به نوع سطح و فرآوری مورد نیاز پروسه ی متفاوتی روی سطح اسلب انجام شود که نتیجه نهایی سطحی کاملا صیقلی و براق، مات و یا چرمی باشد. در پروسه ی تولید اسلب بوک مچ به جای پرداخت یک طرفه از هر اسلب، آنها را بصورت متناوب فرآوری می کنند تا اسلب ها در در سمت های مخالف هم پولیش شده و جلا داده شوند. در نهایت هنگامی که اسلبهای بوک مچ شده کنار یکدیگر قرار می گیرند، مانند یک کتاب باز بنظر رسیده و یک تصویر آینه ای از یکدیگر به نمایش می گذارند.

برای دریافت لیست قیمت سنگهای ایرانی یا خارجی لطفا با پرسنل فروش سنگ میکاشیست در تماس باشید.