حجر البناء الطبيعي

سنگ تراورتن ایرانی

سنگ تراورتن ایرانی یکی از مشهور ترین سنگ های تراورتن جهان بوده که طرفداران بیشماری را مجذوب خود نموده است. ایران یکی از دارندگان غنی ترین معادن تراورتن دنیا با تنوع مثال زدنی در رنگ، بافت و طرح های مختلف در سراسر دنیا می باشد. معادن سنگ تراورتن ایرانی پراکندگی وسیعی در اقصی نقاط کشور دارا بوده و در شهر ها و استانهای مختلفی قابل مشاهده می باشند. معادن سنگ تراورتن ایرانی شهرهای محلات، کاشان، تکاب، زنجان، آذرشهر و یزد از معروف ترین معادن سنگ ایران به شمار می آیند که تامین کننده انواع های مختلفی از سنگ تراورتن ایرانی می باشند.

تراورتن محلات

از معادن معروف تراورتن محلات می توان به معدن سنگ تراورتن عباس آباد، حاجی آباد، آتشکوه، دره بخاری،  آبیار و آبگرم اشاره نمود. علت شهرت این سنگ ها رنگ روشن و طرح های خاص ابر و بادی آنها می باشد. هر چه رنگ تراورتن روشن تر باشد محبوبیت بیشتر و نیز قیمت بالاتری خواهد داشت.

این سنگ ها برای نمای اصلی ساختمان بسیار مناسب هستند.

تراورتن تکاب

همانند محلات تکاب نیز دارای معدن مشهوری نظیر سنگ تراورتن خرمایی، سیلور و کرم تکاب می باشند که هم برای صادرات و هم برای مصرف داخلی طرفداران زیادی دارند. سنگ های رنگی تکاب بسیار مشهور بوده و طرفداران بسیاری را در بازار داخلی و خارجی مجذوب زیبایی خود نموده اند. سنگهای تراورتن تکاب به علت زیبایی خاص خود از قیمت های بالایی نیز برخوردار می باشند..

تراورتن کاشان

معادن سنگ تراورتن کاشان بیشتر شامل سنگ های رده متوسط هستند که دارای رنگ های کرم، کرم بژ، بژ و شکلاتی (قهوه ای) می باشد. رنگ شکلاتی یکی از معروفترین رنگهای تراورتن کاشان بوده و سنگ تراورتن شکلاتی آقامحمدی یکی از معروفترین آنها می باشند.

تراورتن یزد

معادن سنگ تراورتن یزد نیز مثل سنگ کاشان بیشتر شامل سنگ های رده متوسط هستند که دارای رنگ های کرم، کرم بژ، بژ  شکلاتی (قهوه ای)، لیمویی و سیلور می باشد. سنگ تراورتن یزد نسبت به تراورتن های مشابه تخلخل بیشتری دارد و وزن مخصوص آن کمتر است . سنگ تراورتن یزد نسبت به تراورتن های مشابه از قبیل تراورتن حاجی آباد و تراورتن طرق قیمت کمتری دارد . سنگ تراورتن یزد اغلب بصورت بی موج و طولی برش داده میشود . کاربرد سنگ تراورتن یزد در نمای بیرونی داخلی ساختمان میباشد