سنگ کوارتز روی کابینت

سنگ کوارتز صفحه کابینت

امروزه استفاده از اسلب سنگ کوارتز صفحه کابینت برای کانترتاپ آشپزخانه ها افزایش چشمگیری یافته است و  به همین دلیل یکی از سوالات متداول قیمت سنگ کوارتز روی کابینت می باشد. قیمت سنگ کابینتی متاثر از عوامل متعددی خواهد بود که برای محاسبه قیمت سنگ صفحه کابینت دانستن آنها ضروری می باشد. مواردی مانند نوع سنگ، اصالت آن، سایز و ضخامت، نوع ابزار و برش از دیگر موارد تاثیرگذار در محاسبه قیمت سنگ کابینت می باشند.

بخاطر نا آشنایی مصرف کنندگان غیر حرفه ای با سنگ کوارتز طبیعی، معمولا ابتدا تمایل بیشتری به استفاده از سنگهای مصنوعی یا کورین دارند اما بعد از آشنایی با سنگ کوارتزیت طبیعی و دیدن طرح های منحصر بفرد، طبیعی و تکرار نشدنی ترغیب به استفاده از سنگ کوارتز طبیعی برای صفحه کابینت آشپزخانه می گردند.

سنگ کوارتز خارجی صفحه کابینت

استفاده از سنگ صفحه کابینت از جنس کوارتزیت مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان می آورد. کوارتزیت یکی از سخت ترین کانی های موجود در طبیعت است و به همین علت در برابر سایش، ضربه و اجسام تیز مقاومت بالایی دارد. از طرفی این سنگ جذب آب بسیار کمی داشته و به لحاظ ظاهری شباهت بسیار به سنگ های مرمریت که پر طرفدارترین سنگ طبیعی در دنیا می باشد دارد. مقاومت در برابر حرارت و نیز لکه های چای، قهوه و… از دیگر محسنات کوارتز طبیعی می باشد.  همچنین سنگ کوارتز کابینتی برخلاف سنگ گرانیت و مرمریت نیاز بسیار کمتری به مراقبت، نگهداری و تعمیرات داشته و در نهایت تنوع بالای رنگ آن پاسخگوی سلایق مختلف خواهد بود. با مزایای ذکر شده استفاده از سنگ کوارتزیت طبیعی برای سنگ صفحات میز و کانتر حتی از گرانیت بیشتر توصیه می گردد.

معایب سنگ کوارتزیت طبیعی

از معایب سنگ کوارتزیت طبیعی می توان به قیمت آن اشاره کرد. کوارتز یکی از کانی های کمیاب کره زمین است و به همین خاطر استفاده از سنگ کوارتزیت کابینتی طبیعی ارزان نخواهد بود ولی با این اوصاف زیبایی بی حد حصر آن و جلوه بصری منحصر بفردی که به محیط می دهد مسئله قیمت را کمرنگ می نماید. اسلب سنگهای کوارتز وارداتی میکاشیست که اغلب اصالت برزیلی داشته و در شرکت ایتالیایی Marmi Oribici توسط ماشین آلات و تکنولوژی روز اروپا برش خورده و فرآوری شده اند کاملا مناسب نصب در پروژه های ساختمانی بسیار لوکس و لاکچری شما عزیزان می باشند.