نیریزبوکمچ اسلب سنگ چینی کریستال

بوکمچ اسلب سنگ چینی کریستال

احتمالا انتظار داشته اید که شروع این مقاله با موضوع سنگ باشد، اما قبل از آن کمی در مورد نان تست صحبت کنیم که بهترین ترکیب در کنار یک ساندویچ خوشمزه است. وقتی میخواهید ساندویچ درست کنید، دو برش نان که کنار هم هستند را مانند یک کتاب باز، کنار یکدیگر میگذاریم، یک کتاب ساندویچی! همین اتفاق دقیقا در مورد سنگ نیز می افتد. در این حالت نیز دو اسلب سنگ کنار هم را باز کرده و از طرفی که چسبیده به هم هستند ساب خورده و دوباره کنار یکدیگر قرار می گیرند، با این تفاوت که نقش و نگار آنها قرینه یکدیگر است. سپس این اسلب های دوقلو از لبه های کناری به یکدیگر میچسبند تا طرحی چشم نواز ایجاد کنند. بوک مچ ها بعضی اوقات شبیه پروانه اند و برخی مواقع شبیه اشکالی که در تست روانشناسی مورد استفاده قرار میگیرند. این هنر، یکی از جذاب ترین روش های استفاده از سنگ طبیعی است. در سنگ میکاشیست انواع بوکمچ اسلب سنگ چینی کریستال تولید و ارائه می کردد.

بهترین مکان برای استفاده از بوک مچ

یک جفت سنگ بوک مچ شده، همه ی چشم ها را به سمت خود خیره میکند. خصوصاً بوکمچ اسلب سنگ چینی کریستال های ایرانی. برای تاثیر گذاری بیشتر، بهتر است بوک مچ در مکانی مناسب نصب شود که فضای کافی در آنجا موجود باشد.کانتر تاپ یک آشپزخانه بزرگ  میز اتاق کنفرانس، دیوارها و حتی حمام های بزرگ، فضای مناسبی جهت نصب بوک مچ هستند. معمولا برای بوک مچ فضاهای بزرگ، این کار به صورت دستی انجام میشود تا رگه های سنگ کاملا در امتداد هم قرار بگیرند. استفاده از بوک مچ ها در مکان هایی که دارای گوشه و بریدگی هستند، توصیه نمی شود. هرچه هزینه ای که برای بوک مچ انجام می شود بیشتر باشد، تبعا تاثیر گذاری آن بیشتر خواهد بود.گفته می شود که بهتر است بوک مچ در اندازه های بزرگ تهیه شود. بوک مچ های کوچک معمولا در کف زمین یا دیواره آشپزخانه کاربرد دارد.

انواع بوک مچ ها

اگر کنار هم قرار دادن دو اسلب نتوانست سلیقه شما را ارضا کند می توانید ازDiamond Match  که به چهارتکه هم معروف است، استفاده کنید. در ساخت این ترکیب، از ۴ قطعه اسلب استفاده می شود. به دلیل اینکه شکلی که در مرکز این چهار اسلب قرار می گیرد، تشکیل یک الماس را می دهد، به این طرح بوک مچ الماسی یا فورمچ اطلاق می شود. تمام ۴ قطعه این اسلب ها ممکن است لزوما روی یک دیوار قرار نگیرند، گاهی دوقطعه از این پازل زیبا روی دیوار و دوقطعه بعدی بصورت عمود روی کف قرار خواهند گرفت. استفاده از این تکنیک، زیبایی چشم نوازی به محیط میبخشد. نوعی دیگر را بوک مچ ها، Vein Matching  است. در این حالت، رگه های سنگ در امتداد یکدیگر قرارمی گیرند و الگویی که تشکیل می دهند، شامل خطوط می شود. از این نوع بوک مچ ها معمولا برای ایجاد شکل ابشار استفاده می شود. در این حالت، سنگ کانتر تاپ که به صورت افقی قرار می گیرد، به سنگی عمودی که به زمین متصل است، می رسد. همچنین سنگ عمودی که به کانتر تاپ متصل است، می تواند به جای زمین، به دیواره آشپزخانه نیز برسد. معمولا این روش، در سطوحی که بصورت ترکیب افقی وعمودی هستند، به بوک مچ ترجیح داده می شود.

بوکمچ سنگ مرمریت مشکی

اسلب ها را چه زمانی آماده کنیم؟

کوپ های بزرگ سنگ از معدن جدا شده و به طرف کارخانه های فرآوری سنگ ارسال می شوند. به منظور اینکه دوصفحه کنارهم از لحاظ نقش و نگار کاملا شبیه یکدیگر باشند، هر دو اسلب را به دقت ساب می زنند. این عملیات پس از تبدیل کوپ سنگ به ورقه های اسلب انجام خواهد شد. سنگ بوک مچ به طور کلی گرانتر از یک سنگ معمولی است، زیرا تولید کننده برای تولید بوک مچ می باید با دقت ورقه های اسلب را بصورت یک درمیان و پشت رو سابیده و فرآوری نماید که این موضوع نیاز به دقت، زمان و برنامه ریزی دارد. اگر پس از تولید یکی از اسلب ها بنا به هر دلیلی شکسته شود، از اسلب بعدی بصورت متوالی نمی توان ااستفاده کرد، چرا که رگه های سنگ با یکدیگر متفاوت خواهد بود. کار دشوار طراحی و نصب بوک مچ ها ، مستلزم دقت بالا در کنار هم قرار دادن اسلب ها است که این کار به قیمت تمام شده کار ، می افزاید. هر چهار طرف اسلب ها را می توان به صورت بوک مچ در آورد اما معمولا در نمایشگاه ها، اسلب هارا به گونه ای کنار هم قرارمی دهندکه تشکیل یک کتاب باز شده را بدهند. اما چرخاندن آن به چپ یا راست و بالا یا پایین امکان پذیر است.

بوکمچ اسلب سنگ چینی کریستال لایبید

هر نوع تنظیمی، الگوی متفاوتی ایجاد می کند می توان هر کدام ازین حالت ها را قبل از نصب نهایی امتحان کرد. تصاویر زیر با نرم افزار فتوشاپ ایجاد شده اند، اما برای افرادی که طرفدار رویکرد دستی هستند، بهتر است از اسلب ها عکس گرفته شده و سپس آنهارا با الگوهای مختلف کنار هم قرار داد. (توجه داشته باشید که این روش، فرایندی محصور کننده و البته اعتیاد آور است!)

البته به دلیل اینکه این تصاویر گرافیکی بوسیله تجهیزات الکترونیک تولید شده اند، ممکن است با چیزی که در مرحله نصب با آن مواجه میشویم متفاوت باشد. حتی دو اسلب کنار هم نیز ممکن است کمی با یکدیگر مغایرت داشته باشند. به همین دلیل باید انتظار کمی عدم تطابق را داشت. به دلیل اینکه تهیه بوک مچ ها مستلزم وجود دو اسلب کنار هم هستند لبه های اسلب که قرار است کنار هم نصب شوند می بایست عاری از هرگونه شکستگی ، ترک و خطای جزئی باشد و اگر این چنین باشد، باید از دو اسلب دیگر استفاده کرد.

الگوها: خوب ، بد یا چی!؟

رنگ ها والگو های طبیعی سنگ در حالتی که به آن اشاره شد ( چاپ تصویر قبل از نصب) کیفیت بسیار بیشتری نسبت به حالت واقعی دارد. برای ایجاد الگوی قرینه و به تبع آن برای ایجاد جذابیت بیشتر اسلب، جایجایی آنها لازم است. سنگ هایی مانند مرمریت که رگه های رنگی دارند به زیبایی این کار می افزاید. اسلب های روشن با رنگ های براق، ظاهری چشم نواز ایجاد کند که از ذهن ها پاک نمی شوند. مشاهده تصاویر روی دو اسلب چسبیده به هم اتفاق عجیبی نیست. تصاویری ماند گلی زیبا یا یک جغد سفید. حتی اشکالی شبیه یک دیو ترستاک و چهره شیطانی! البته شاید بتوان اسکلت صورت انسان را نیز مجسم کرد این تصاویر در اولین نگاه به چشم ما می رسد و دیگر نمی توان انرا ندید. هر وقت وارد آن محیط می شوید به شما سلام می کنند، پس قبل از اینکه سنگ ها را برش می دهید منتظر اشکالی عجیب باشید که قرار است به زودی با شما ملاقات کنند. بوکمچ اسلب سنگ چینی کریستال تمام این اشکال خارق العاده را برای شما فراهم خواهد آورد.

مهارت و ارتباطات

بخش پایینی بوک مچ، جایی است که  باید عاری از هر گونه ایراد یا خطا باشد. پیرایش و هم ترازی اسلب ها باید بسیار دقیق باشد به این منظور ارتباط مناسب با نصاب سنگ، امری ضروری است. تصور نکنید که هر دوی شما می دانید سنگ قرار است از کجا برش خورده و به کدام جهت چرخش داشته باشد. کسب اطلاع از سابقه نصاب نیز بسیار مهم است  و باید سابقه درخشانی در این زمینه داشته باشد تا شما بتوانید در مورد نحوه کار با یکدیگر صحبت کرده و نظر خود را به مفهوم کنید. بهترین راه برای ایجاد این ارتباط استفاده از ماکت یا عکس پیش از نصب کامل اسلب، است. برخی از نصابان این مهارت را دارند که با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری رنگ ها و طرح های سنگ را پیش از اجرا و نصب شبیه سازی کنند. پیش بردن این کار هم زمان با نصب امری ضروری است. طبیعی است که مه طراح نه نصاب از اتفاقات غیر مترقبه در روز نصب خوشحال نخواهند شد، به همین دلیل مرحله طراحی و چک کردن مجموعه از اهمیت زیادی برخوردار است.

بوک مچ، استفاده از بهترین حالت سنگ طبیعی

نکته مهم در مورد بوک مچ ها این است که از الگوی هندسی تبعیت می کنند که در جایگاه خود بسیار جالب است. نکته جالب تر تبدیل کردن آنها به یک اثر زیبای خارق العاده است. اگر به دنبال رقیبی برای زیبایی طبیعت هستید، بوک مچ تنها گزینه مورد نظر شماست. تلفیق تصورات شما با زیبایی طبیعت این پدیده های زیبا را خلق می کند. هنگام انتخاب سنگ هرگز بوکمچ اسلب سنگ چینی کریستال ایرانی را فراموش نکنید.