اسلب سنگ لاشتر

سنگ مرمریت لاشتر از خانواده سنگ‌های مرمریت بوده و اسلب سنگ لاشتر از محصولات پرطرفدار در بازارهای داخلی و صادراتی می باشد.  زمینه آن مشکی مایل به طوسی می باشد که به نوعی به آن مرمریت طوسی مشکی لاشتر نیز گفته می‌شود. این بازه ی رنگی در ابعادی چون اسلب لاشتر به خوبی قابل مشاهده است. از این سنگ برای طراحی های خاص در قسمت های مختلف ساختمان از جمله نمای بیرونی ساختمان (سنگ نما) و سرویس های بهداشتی استفاده می شود. اسلب سنگ لاشتر به صورت پولیش (براق)، مات (هوند) و یا چرمی با ضخامت ۲ سانتیمتری برای کف در فضاهای باز مناسب است و از نظر مقاومتی جزو سنگ‌های با مقاومت بالا به شمار می‌آید. در ادامه به قیمت سنگ لاشتر و پارامترهای تاثیر گذار بر آن اشاره خواهیم نمود.

 قیمت سنگ اسلب لاشتر

همانطور که گفته شد، این سنگ مرمریت مشکی – طوسی به صورت اسلب و تایل عرضه می شود و قیمت سنگ اسلب لاشتر همانند تمام سنگهای ساختمانی دیگر به پارامترهای مختلفی وابسته است. از جمله این پارامترها عبارت اند از بازه رنگ، ضخامت، ابعاد و سورت و همچنین نوع فراوری محصول نهایی. با توجه به کیفیت های موجود در بازار بازه ی قیمتی نسبتاً بزرگی برای این محصول وجود دارد. در تاریخ نگارش این مطلب قیمت اسلب این سنگ در بازار  بین ۲۵۰٫۰۰۰ تا ۳۵۰٫۰۰۰ تومان برای هر متر مربع در سورت، سایز و کیفیت های متفاوت در دسترس می باشد. قیمت اسلب لاشتر نیز مانند همه ی سنگهای دیگر با افزایش سایز اسلب و تایل بالاتر می رود. این سنگ در خارج از ایران نیز علاقه مندان بسیار داشته و همه ساله مقادیر قابل توجهی از آن به سایر کشورهای از جمله ایتالیا، اسپانیا، امارات، قطر، عمان و کویت صادر می گردد.

سایزهای قابل تولید سنگ مرمریت لاشتر

امکان تولید و برش سایزهای استاندارد تایل برای سنگ مرمریت لاشتر  وجود دارد که می توان از آنها برای پوشش کف فضاهای داخلی و خارجی، سنگ نما و دیوار استفاده نمود. سایزهایی مانند ۴۰*۴۰، ۵۰*۵۰، ۶۰*۶۰ و ۸۰*۸۰ در ضخامت های ۲ و ۳ سانتی متری از سایزهای محبوب این سنگ می باشند. همچنین از این سنگ می توان در تولید سنگ پله و راه پله، کانتر ریسپشن، سنگ کف و دیوار لابی، کف سالن پذیرایی، میزبا صفحه سنگی و غیره نیز استفاده نمود. امکان برش انواع سایزهای سفارشی برای سنگ مرمریت لاشتر نیز وجود دارد. همچنین امکان برش این سنگ بصورت پله، صفحه میز، کانتر و غیره نیز وجود دارد.