سنگ نمای ساختمان

سنگ نمای ساختمان از آن دسته از محصولاتی می باشد که هر معمار و سازنده ای بیشترین حساسیت را برای انتخاب و تهیه آن به خرج خواهد داد. درواقع این اولین بخش از هر ساختمان خواهد بود که هر بیننده ای با آن مواجه شده و ممکن است حس او را نسبت به سایر نقاط ساختمان تحت الشعاع قراردهد. دقیقاً به همین علت می باشسد که این حساسیت برای انتخاب سنگ نمای ساختمان وجود دارد.

از سنگهای متفاوتی برای سنگ نمای ساختمان می توان استفاده نمود اما باید توجه داشت که هر یک از این سنگها دارای معایب و مزایایی هستند که ممکن است آنها را برای سنگ نما گزینه هایی بهتر و یا ضعیفتر نماید. در ادامه به بررسی برخی از سنگهای م.جود در بازار می پردازیم.

سنگ چینی کریستال

سنگ چینی کریستال از سنگهای زیبای ساختمانی بوده که در ایران دارای معادن بسیاری می باشد. از معادن معروف آن به سنگ چینی ازنا، سنگ چینی الیگودرز، سنگ چینی لایبید و سنگ چینی نیریز اشاره نمود. با اینکه سالهای درازیست که از سنگ چینی برای نمای ساختمان استفاده می گردد باید گفت که این سنگ در مناقط سرد و مرطوب گزینه ی مناسبی نبوده و بهتر است به سایر گزینه ها نیز نیم نگاهی داشت.

سنگ مرمریت

یکی از محبوب ترین سنگ هاي ساختماني سنگ مرمريت می باشد. این سنگ ساختمانی دارای رنگ بندی بسیار متنوعی (سفید، کرم، صورتی، خاکستری، طلایی، سبز، قهوه ای، مشکی …. ) بوده و بیشتر مناسب استفاده در فضاهاي سرپوشيده و به دور از باران، نور خورشيد و تغيرات آب و هوايي طبيعي می باشد. در مقایسه با سایر سنگهای ساختمانی شاید بتوان گفت که این گزینه ضعیفترین گزینه برای استفاده به عنوان سنگ نمای ساختمان بوده و بهتر است در فضاهای سرپوشده از آن استفاده نمود.

سنگ تراورتن

برای تراورتن هیچ محدوده فضایی تعریف نشده و از آن می توان هم در فضاهای بیرونی ساختمان ها و هم فضاهای داخلی استفاده نمود. شاید بتوان گفت که تراورتن یکی از بهترین سنگها برای استفاده به عنوان سنگ نمای ساختمان می باشد. به علت وجود خلل و فرج زیاد چسبندگی سنگ به سطح بیشتر بوده و از وزن کمتری نیز برخوردار می باشد که این امر خود در دوام بیشتر سنگ تاثیر مستقیم خواهد داشت.

گرانيت‌‌

سنگ گرانیت از سنگهای بسیار مقاوم بوده و از آن تقریبا در همه جای ساختمان و نیز به عنوان سنگ نما از آن استفاده می نمایند. به ت.جه به تراکم و وزن زیاد و نیز شوره زدن در فضای باز و مرطوب (یا در موجهه با آب باران) بهتر است از این سنگ در فضاهای داخلی بیشتر استفاده نمود. این سنگ دوام بالایی داشته و از استحکام خوبی برخوردار است و تنها دلیلی عدم توصیه آن ایرادات ظاهری در مدت زمان استفاده می باشد.

شرکت سنگ میکاشیست بعنوان نماینده انحصاری شرکت ایتالیایی Marmi Orobici و نیز تولید کننده انواع سنگ ساختمانی ایرانی آماده پاسخگویی به نیاز مشتریان عزیز می باشد. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات سنگ با بخش فروش سنگ ساختمانی در تماس باشید.