سنگ های ایرانی

شرکت سنگ میکاشیست به عنوان یکی از پیشرو های صنعت سنگ ساختمانی از سال های دور در این صنعت فعال بوده و با تکیه بر دانش و تجربه و نیز بکارگیری دستگاه های مدرن ایتالیایی تولید و فرآوری سنگ طبیعی اقدام به تولید انواع تایل مناسب بازارهای داخلی و صادراتی نموده است.  محصولات میکاشیست سال های متمادی به بازارهای کشورهای اروپایی مانند انگلستان، اسپانیا، آلمان، فرانسه، هلند و پرتغال صادر شده و همزمان این شرکت تامین کننده سنگ های ساختمانی پروژه های لوکس و خاص در سراسر ایران نیز بوده است. سنگهای طبیعی بسیاری از پروژه های مسکونی، ویلا، مراکز خرید و تجاری، پروژه های اداری، هتل ها و رستوران های لاکچری توسط میکاشیست تولید، فرآوری و نصب گردیده است. امکان تولید و تامین انواع سنگ تراورتن ایرانی، مرمریت ایرانی، سنگ چینی، گرانیت ایرانی و لایمستون وجود دارد.

سنگ کریستال یا سنگ چینی در واقع همان سنگ مرمریت است که در اثر فشار و حرارتی ناشی از تزریق ماگمای داغ با فشار زیاد طی مدت زمان طولانی دچار تبلور مجدد شده است و دانه بندی آن بصورت بلور شکل تغییر شکل یافته است. سنگ کریستال یا چینی اغلب در طیف رنگی سفید تا خاکستری با رگه های طوسی، مشکی و یا زرد یافت می گردد. از این سنگ در دهه های گذشته برای سنگ نمای ساختمان استفاده می شد ولی امروزه طرفداران بسیاری برای سنگ کف و دیوار، فضا های داخلی، سرویس های بهداشتی و یا سنگ کابینت و میز پیدا نموده است. لازم به ذکر است امکان برش انواع پلاک طولی و تایل (۴۰×۴۰ – ۶۰×۶۰ – ۸۰×۸۰) و سایر سایزها نیز وجود دارد.

سنگ مرمريت ایرانی در ميان سنگ هاي ساختماني از محبوبیت خاصی بین مصرف كنندگان و خریداران سنگ هاي ساختماني برخوردار است. برخی از سنگ های مرمريت ایرانی در بازارهاي بين المللي نیز شناخته شده و محبوب بوده و علاقه مندان  بسیاری دارد. سنگ مرمريت نسبت به تراورتن داراي خلل و فرج كمتر و رنگ بندی بسیار بیشتری بوده که به همین دلیل می تواند پاسخگوی طیف گسترده ای از سلایق مشتریان باشد. از رنگهای رایج سنگ مرمریت ایرانی می توان به رنگهای سفید، صورتی، مشکی، دودی، سبز و کرم اشاره نمود. امکان برش انواع سنگ مرمریت بصورت اسلب و تایل (سایزهای استاندارد و سفارشی) در کارخانه سنگ میکاشیست وجود دارد.

تراورتن  از انواع سنگ رسوبی و آهکی است که دارای خلل و فرج فراوانی در بافت خود بوده و به همین علت وزن سبک تری نسبت به سایر سنگها دارد. از تراورتن در بسیاری از قسمت های ساختمان مانند سنگ نما، سنگ کف، سنگ دیوار و راه پله می می توان استفاده نمود. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت و جذابیت سنگ تراورتن ایرانی، رنگ بندی متنوع آن می باشد. این سنگ در رنگهای سفید، کرم، بژ، شکلاتی (قهوه ای)، لیمویی باعث جذابیت و محبوبیت فراوان آن در بین معماران و سازندگان گردیده است. امکان تولید ۴۰ طولی، ۴۰×۴۰، ۶۰×۶۰، ۸۰×۸۰، و سایر سایز های حکمی پله و اسلب برای سنگ نما، کف، دیوار، سرویس های بهداشتی وجود دارد.